Scris de Dan Birta - Tendinţe şi oportunităţi în industria de express şi logistică din România.
Reprezentanţii mai multor IMM-uri bihorene au avut ocazia de a afla care sunt tendinţele şi oportunităţile în industria de express şi logistică. Acestea au fost prezentate în cadrul unui seminar de afaceri care a avut loc miercuri, 11 septembrie 2013, la Camera de Comerţ şi Industrie Bihor. IMM-urile văd luminiţa de la capătul tunelului. Aceasta este părerea lui Daniel Kearvell, directorul general al DHL Express România, prezent miercuri la Oradea, la o întâlnire cu reprezentanţii IMM-urilor. „În ultimii doi ani, creşterea valorii de export DHL din România a fost de 10%. Putem spune că am trecut, uşor, peste criză”, susţine Daniel Kearvell.
IMM-urile reprezintă 80% din clienţii companiei amintite. Una din metodele prin care s-a reuşit depăşirea crizei economice este eficientizarea afacerilor. „Am oferit servicii de o calitate mai bună pentru a satisface cerinţele clienţilor”, precizează Daniel Kearvell.Tendinţe
Conform unui studiu realizat de IHC SME White Paper, internaţionalizarea este un factor important pentru dezvoltarea afacerilor şi, mai ales, a IMM-urilor. Accesarea unor pieţe noi reprezintă o cerinţă crucială şi în creştere pentru IMM-uri. Provocările majore ale IMM-urilor, potrivit studiului amintit, sunt: lipsa conoaşterii pieţelor străine, stabilirea contactelor cu pieţe şi cu clienţii străini şi taxele vamale mari în ţările importante. O concluzie a studiului relevă că IMM-urile internaţionale se dezvoltă mai bine decât cele locale. Analiza mai arată că este foarte probabil ca firmele să se implice în curând la nivel internaţional. Mai mult, este foarte probabil ca ţările BRIC (Brazilia, Rusia, India, China și Africa de Sud) să aibă IMM-uri la nivel internaţional mai multe decât ţările G7 (SUA, Japonia, Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia ş