Compania buzoiană Ursus este recunoscută la nivel naţional ca fiind unul dintre cele mai apreciate 50 de branduri româneşti.
Cu toate că în anul 2011 marca Ursus se afla pe locul nouă în acest top, în 2012 în primele zece branduri nu se mai regăsea decât marca Timişoreana. Anul acesta însă, ambele branduri au pierdut supremaţia primelor zece poziţii şi se regăsesc aproape de ultimele locuri ale clasamentului.
Astfel că, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research, brandul Ursus se află în acest an pe poziţia 45 în topul celor mai puternice mărci româneşti, coborând însă patru poziţii faţă de anul 2012. Totodată, brandul Ursus a depăşit marca Timişoreana în acest top în 2013, care ocupă poziţia 48, de asemenea în coborâre cu nouă locuri faţă de anul precedent. Chiar şi aşa, cele două sortimente de bere ale Ursus Breweries au reuşit să se menţină de-a lungul anilor în topul celor mai puternice branduri din România. Marca Timişoreana, înainte de a fi cumpărată în anul 2002 de către Ursus era cunoscută mai mult la nivel regional. Ulterior, a fost lansată şi la nivel naţional. Pe lângă Timişoreana, Ursus Breweries mai deţine o diversitate de mărci internaţionale şi româneşti, precum Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft (MGD), Grolsch, Ursus, Redd’s, Ciucaş, Stejar şi Azuga. Ursus este parte a SABMiller, una dintrecele mai mari companii din întreaga lume, şi beneficiază de fabrica din Buzău, Braşov şi Timişoara, desfăşurându-şi activitatea prin punctele de lucru din aceleaşi oraşe, la care se mai adaugă şi Bucureştiul.
Pe primul loc în topul celor mai puternice branduri româneşti, pentru al patrulea an consecutiv se află Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pateu Sibiu şi Zuzu. În topul brandurilor româneşti din 2013 există şi cinci branduri nou intra