Marc Marquez părea să aibă cale liberă spre titlul mondial în MotoGP chiar la sezonul de debut până de curând, lucru admis chiar şi de către unul dintre principalii săi adversari, spaniolul Jorge Lorenzo. Fără îndoială extrem de talentat, Marc beneficia din plin, la fel ca şi colegul său Dani Pedrosa, de avantajul cutiei de viteză "seamless" instalată pe motocicletele Repsol Honda. La finalul cursei de la Brno, Jorge Lorenzo a mărturisit că este imposibil să se menţină aproape de Marc şi de Dani dacă Yamaha nu va aduce noutăţi, menţionând totuşi că dezvoltarea cutiei "seamless" nu este încă finalizată şi că "Yamaha nu poate garanta că va rezista în regim de cursă".
Lorenzo: "Parcă e o cutie automată"
Ei bine, astăzi lucrurile par a se fi modificat în favoarea lui Jorge Lorenzo şi lui Valentino Rossi. Piloţii echipei de uzină Yamaha vor avea instalate pe motocicletele cu care vor concura la Misano astfel de cutii de viteză, motiv de fericire pentru amândoi. "Atunci când am testat-o nu mă puteam opri din zâmbit! Nu am simţit scăderea puterii atunci când schimbam vitezele, era de parcă mergeam cu o motocicletă cu cutie automată. Se simte cel mai mult atunci când urci în viteze, motocicleta nu se mai mişcă la schimbarea treptelor", a spus Lorenzo. Valentino Rossi crede că "îmbunătăţirea va fi simţită în stilul de pilotaj mai repede decât în timpii de pe tur. Nu cred, din păcate, că această cutie de viteze ne va aduce o jumătate de secundă pe tur, dar este un ajutor important pentru a duce motocicleta la limită fără să apară greşeli".
Ce este cutia "seamless"?
Folosită în prezent cu mare succes de piloţii care beneficiază de prototipuri Honda, cutia "seamless" reduce în mod considerabil timpii de schimbare a treptelor. Practic, se cuplează viteza imediat următoare înainte ca cea folosită să fie decuplată, tehnologie care, evident, nu a fost e