Șoferii care produc accidente grave ar putea rămâne fără permis de conducere chiar și patru ani, în timp ce neplata amenzilor rutiere – al căror maximum se va ridica până la 16.000 de RON – în termen de 30 de zile ar putea duce la suspendarea dreptului de a conduce până când șoferul sancționat face dovada plății. Așa prevede un proiect de modificare a Codului Rutier, inițiat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și care ar putea fi adoptat în toamna acestui an.
Prin introducerea acestor modificări, România s-ar putea înscrie, în sfârșit, în rândul statelor vest-europene, precum Olanda, care au reușit să reducă numărul accidentelor rutiere grave până la zero doar prin aplicarea unor măsuri dure. “Bilanțul” negru al accidentelor rutiere plasează, an de an, România pe primul loc în Europa în privința numărului de morți și răniți. Doar anul trecut, pe șoselele din toată țara s-au produs, potrivit statisticilor Poliției, nu mai puțin de 26.927 de accidente rutiere soldate cu victime. Aproape jumătate dintre acestea au fost cauzate de viteză excesivă, neacordarea de prioritate pietonilor care traversau regulamentar și de consumul de alcool la volan. Doar aceste din urmă accidente ar putea șterge de harta României câteva sate, dacă ținem cont de numărul morților (805 persoane decedate), în timp ce numărul răniților grav ar echivala cu populația unui oraș (peste 14.100 de persoane rănite). Cu toate acestea, șoferii care le-au provocat au scăpat doar cu cel mult câte o pedeapsă cu suspendare, dictată de instanțele prea indulgente.
“Proiectul de act normativ urmăreşte adoptarea unor măsuri menite să prevină şi să combată principalele cauze generatoare de accidente, în special a celor ce produc consecinţe grave şi deosebit de grave – pierderi de vieţi omeneşti, răniţi grav sau pagube materiale importante”, precizează oficialii MAI. Acesta este motivul pentru car