Daimler, compania care produce maşinile Mercedes-Benz şi Smart, a anunţat că, până în 2020, va scoate pe piaţă un model capabil să se conducă singur, informează Daily Mail, în ediţia electronică.
Maşina va fi capabilă să conducă singură în cele mai multe cazuri, dar va preda, totuşi, controlul şoferului în situaţii mai delicate, cum ar fi întâlnirea unor semafoare.
Mişcarea ar putea să ajute grupul Daimler să-şi recâştige poziţia de lider al pieţei de lux, ocupată în prezent de rivalii de la BMW.
"Vrem să fim primii care oferă funcţii de autonomie la autovehicule. Fiţi siguri că vom face asta în această decadă", a declarat responsabilul Daimler cu dezvoltarea, Thomas Weber.
Tehnologia a fost prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt, dar nu va apărea pe piaţă în următorii zece ani.
Producătorul german a lucrat, în ultimii ani, la îmbunătăţirea tehnologiei de conducere fără şofer, fiind primul fabricant de maşini care a demonstrat că o maşină poate să se conducă singură în traficul urban şi extraurban.
Luna trecută, un Mercedes Benz S500 cu funcţia de conducere inteligentă a rulat autonom pe o distanţă de 100 de kilometri, între Mannheim şi Pforzheim, în Germania
Vehiculul de test a fost echipat cu senzori speciali concepuţi. Dezvoltatorii au programat interfaţa maşinii pentru ca aceasta să recunoască unde se află, ce vede şi cum să ia decizii independent. Cu ajutorul înaltei automatizări oferite de "Route Pilot", maşina a fost capabilă să gestioneze problemele apărute în traficul urban şi extraurban.
Modelul Clasa S fără şofer a fost capabil să depăşească şi situaţii mai dificile cum ar fi cele legate de semafoare, sensuri giratorii, pietoni, biciclişti şi tramvaie.
Tehnologiile actuale automatizează parţial condusul intervenind, de exemplu, în cazul ambuteiajelor pentrua menţine o distanţă sigură între maşi