Mihail Toncea, unul dintre principalii acţionari ai Aerostar Bacău şi preşedintele Organizaţiei Patronale din Industria Aeronautică, spune că giganţii din industria aeronautică mondială, precum EADS sau Boeing, doresc să-şi externalizeze producţia în ţări periferice, precum România şi Polonia, iar în acest moment comenzile acestora sunt principalul pilon de dezvoltare al industriei aeronautice româneşti.
„Noi nu putem să facem câte comenzi ne-ar putea da ei. Pieţe precum România şi Polonia sunt privite cu interes de aceste companii, dar trebuie să îndeplineşti nişte condiţii de calitate, de livrare la timp etc. Cine n-a dus această politică cu marile companii acum plăteşte“, spune Toncea.
Cele mai importante 10 companii din sectorul aeronautic românesc au avut anul trecut afaceri cumulate de 687 mil. lei (154 mil. euro), nivel mai mare cu 28% faţă de anul precedent, evoluţie care se datorează în special investiţiei greenfield realizate de EADS la Ghimbav, potrivit unei analize a ZF.
EADS fabrică la Ghimbav subansambluri pentru avioane Airbus şi a ajuns în doi ani la afaceri de 32 mil. euro şi ţinteşte în anii următori un nivel de 100 mil. euro.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.09.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră. @