Protecţia Consumatorului a înregistrat deja, în acest an, 40 de petiţii ale cetăţenilor nemulţumiţi de serviciile E.ON. Şi la Prefectură s-au făcut în acest an cinci astfel de reclamaţii.
Locuitorii din judeţ sunt tot mai nemulţumiţi de calitatea serviciilor oferite de E.ON Moldova Distribuţie. Întreruperile de curent frecvente, care se produc chiar şi atunci când factorii externi nu sunt deosebiţi, modul în care se efectuează citirea contoarelor, dar şi alte aspecte ale relaţiei consumator – companie, sunt motive ale nemulţumirii locuitorilor din judeţ.
Dintre toţi cei nemulţumiţi, doar unii s-au adresat autorităţilor. Spre exemplu, pe parcursul anului 2012, 52 de petiţii au fost înregistrate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Neamţ, cu privire la serviciile de furnizare a energiei electrice, în timp ce, anul acesta, în interval de doar opt luni, CJPC Neamţ a înregistrat, deja, 40 de petiţii.
“Principalele aspecte reclamate se referă la întreruperi repetate şi de scurtă durată în furnizareaa energiei electrice, variaţii de tensiune – 47% dintre reclamaţii -, în 28% dintre situaţii este vorba despre facturare incorectă – citiri eronate sau consumuri mari -, în 14% dintre petiţii se reclamă defectarea aparaturii electrocasnice, schimbările neanunţate de contor sau sistarea furnizării în mod abuziv, iar în 11% dintre sesizări este reclamat un comportament incorect, apelurile telefonice către serviciul Deranjamente nefiind preluate”, se arată într-un comunicat al CJPC Neamţ.
Furnizorul de energie a fost reclamat şi la Prefectură. În 2012, la Prefectura Neamţ s-au înregistrat două plângeri, iar anul acesta, cinci. Prefectul nu poate rezolva problemele oamenilor imediat, dar poate sesiza ministerul de resort cu privire la calitatea serviciilor oferite de furnizori clienţilor lor şi poate solicita echipe de control pent