Acţunile Facebook au atins un nou nivel record pe bursa de la New York, depăşind 45 de dolari, datorită încrederii investitorilor că afacerile reţelei de socializare vor creşte semnificativ datorită produselor de publicitate pe dispozitive mobile, transmite Bloomberg.
Facebook a închis miercuri la New York în urcare cu 3,3%, la 45,04 dolari, record de la listarea compaiei, în mai 2012.
Compania a luat măsuri pentru atragerea de utilizatori şi clienţi pentru serviciile de advertising dezvoltate de companie pe platforme mobile - smartphone-uri şi tablete.
Facebook a simplificat procesul de cumpărare de spaţiu publicitar. În trimestrul al doilea, veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile au reprezentat 41% din afacerile companiei, în urcare de la 30%.
Reţeaua de socializare avea 1,15 miliarde utilizatori activi la jumătatea anului.
Acţiunile Facebook s-au depreciat puternic după listarea la bursă la 38 de dolari, pierzând peste jumătate din valoare până în luna septembrie a anului trecut, din cauza temerilor că directorul general, Mark Zuckerberg, nu va găsi un model de afaceri prin care să monetizeze numărul tot mai mare de utilizatori care accesează reţeaua de pe dispozitive mobile. Cotaţia bursieră a revenit însă rapid odată ce măsurile luate de companie în acest sens s-au dovedit eficente, inclusiv datorită algoritmelor de ţintire a grupurilor de consumatori prin utilizarea informaţiilor strânse de reţea.
Facebook are o capitalizare de piaţă de peste 100 miliarde de dolari, cu peste 60% mai mult faţă de nivelul din luna iulie, când compania a anunţat că vânzările de spaţii publicitare pe dispozitive mobile vor depăşi în scurt timp veniturile generate pe computere obişnuite.
Veniturile Facebook au crescut cu 53% în trimestrul al doilea, la 1,81 miliarde de dolari, depăşind estimarea de 1,62 miliarde de dolari în