Pretul neasteptat de mare al iPhone 5C, noul telefon lansat miercuri de Apple, i-a dezamagit pe investitorii de pe Wall Street care mizau pe un produs accesibil tuturor, usor de introdus pe pietele din China, India sau Brazilia.
"Apple este pozitionat ca brand premium in China, inaccesibil celor mai multi consumatori. Noul iPhone 5C ajuta Apple sa intre in competitie, dar nu atat de mult pe cat ne asteptam", a declarat Patrick Moorhead, analist principal la Moor Insights and Strategy, potrivit Los Angeles Times.
Astfel, pe fondul dezamagirii, actiunile Apple au pierdut peste 5%, fata de valoarea de marti, ajungand la 467,71 de dolari. Cumulat, in sedintele de marti si de miercuri, actiunile Apple au pierdut circa 7,6%.
Pentru prima oara de la lansarea primului telefon Apple, acum sase ani, compania a decis sa lanseze doua telefoane in acelasi timp. Este vorba despre iPhone 5S si iPhone 5C. Cel din urma se anuntase initial ca va fi o varianta low-cost.
Totusi, pretul anuntat nu a fost potrivit asteptarilor. iPhone 5C este mai ieftin decat iPhone 5S dar mai scump decat modelul 4S.
Desi modelul de 16GB costa 99 de dolari cu abonament pe doi ani, in Statele Unite, la liber, pretul este de 549 de dolari, adica cu o suta de dolari mai ieftin decat iPhone 5S.
In plus, in India el va putea fi cumparat cu echivalentul a 35.000 de rupii, dar fara alte taxe, in Germania cu 599 de euro si cu 469 lire sterline in Marea Britanie.
Pretul in China va fi 4.488 de yuani, adica aproximativ 730 de dolari, ceea ce este foarte mult pentru o piata-tinta a telefonului.
"Introducerea carcasei colorate ar putea sa creasca interesul consumatorilor pentru acest telefon, dar nu cred ca putem vorbi de vreo inovatie in acest caz", a declarat Walter Piecyk, analist pentru BTIG Research.