Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie în ultimii trei ani proiecte pentru construcţia a 370 de kilometri de autostrăzi, cu o valoare de circa 2,2 miliarde de euro, însă o parte din respectivele contracte au fost reziliate sau pur şi simplu anulate, arată o analiză a ZF. Mai mult, din autostrăzile licitate în ultimii trei ani, până în prezent doar 42 de kilometri sunt deschişi circulaţiei, pe rutele Deva-Orăştie (32,5 kilometri) şi pe primul lot al tronsonului Timişoara-Lugoj (9,5 kilometri).
Majoritatea tronsoanelor au fost licitate şi atribuite la începutul lui 2011, lucrările demarând în toamna aceluiaşi an şi având ca termen de finalizare luna aprilie a acestui an, însă din cauza blocării fondurilor europene pentru infrastructura de transport, dar şi a unor probleme de ordin tehnic, data de deschidere a acestor autostrăzi a fost decalată cu câteva luni.
Mai mult, contractele pentru construcţia a două tronsoane din autostrada Nădlac-Arad au fost reziliate în ultimul an, conducând de asemenea la o amânare a termenelor de deschidere, în contextul în care fiind vorba de bani publici, licitaţiile trebuie reluate. Doar un singur tronson, Nădlac-Pecica, şi-a găsit până acum un nou constructor, însă contractul nu poate fi semnat încă şi în concluzie nici lucrările nu pot fi demarate, având în vedere că deocamdată contestaţiile de la licitaţie nu au fost soluţionate.
Un alt contract anulat a fost cel pentru construcţia tronsonului de 8,7 kilometri dintre Gilău şi Nădăşelu, de pe Autostrada Transilvania, pe care CNADNR a decis să-l rezilieze în această vară, deşi abia ce îl semnase în aprilie cu firmele băcăuane Spedition UMB şi Tehnostrade. CNADNR nu a precizat motivele pentru care a decis să anuleze acest contract.
Un alt tronson în cazul căruia situaţia este incertă în acest mome