De câţiva ani buni Toamna Orădeană nu prea aduce mare lucru în oraşul de pe Crişuri. Ca multe alte activităţi cultural-educative, şi aceasta a fost de mult trasă pe dreapta de municipalitate sub pretextul de eficientizare. Ca penibilul să fie total, anul acesta organizatorii, în loc să caute un logo distinct pentru eveniment, au făcut un ruşinos „copy-paste” „crop-uind” o bucăţică din logo-ul oficial din 2011 al Ligii de Baseball din SUA.
Nu spune nimeni că nu este bine ca evenimentele care se organizează în Oradea să nu se transforme în găuri date bugetului de stat, dar dacă tot te lauzi cu încasări record, cu prezenţa în topuri importante cum este „Fitch Ratings”, şi oamenii care locuiesc în acest oraş ar merita mai mult decât veşnicul Alex Velea, Conect-R şi alte asemenea trupe de kilogram.
Chiar actorul Richard Balint de la Teatrul Regina Maria din Oradea susţinea în urmă cu câteva zile:
şi nu era departe de părerea generală a orădenilor care merg la aceste evenimente.
Fostul director al Casei de Cultură, Flavius Bunoiu, a încercat în anii în care s-a ocupat de organizarea evenimentului să axeze festivalul şi pe evenimente culturale, conştient fiind că nu putea face mare lucru cu bugetul pe care i-l aloca Primăria. Unii au fost mulţumiţi, alţii nu. A reuşit totuşi să eficientizeze evenimentul iar cifrele demonstrează acest lucru.
După demisia din februarie 2013, primarul Ilie Bolojan a desfiinţat Casa de Cultură iar de Toamna Orădeană se ocupă Direcţia Monitorizare Cheltuieli din Primărie, condusă de Mircea Oaie. Acesta, nici nu şi-a început bine activitatea că a şi făcut-o de… oaie!
Cei care „lucrează” la Toamna Orădeană din 2013, în loc să caute un logo cu o identitate proprie pentru acest eveniment, au făcut un ruşinos „copy-paste” în încercarea de a crea un logo pentru eveniment. Au „crop-uit” o bucăţică din logo-ul oficial