Dupa cum era de asteptat, cel mai mult s-a scris despre eMag.ro, liderul pietei de retail online din Romania, acesta fiind mentionat in prima jumatate a anului curent de 3825 de ori in mass-media, in crestere cu 72% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Urmatoarea cea mai des mentionata companie de retail online din Romania este F64.ro, cu 751 de aparitii si, pe locul trei, Elefant.ro, cu 526 aparitii.
Interesant este ca din cele 11 magazine luate in calcul, doar 6 dintre ele, printre care si Carrefour-online.ro care nu exista in 2012, au avut un numar mai mare de mentiuni in mass-media decat primele sase luni din 2012.
Magazinele de retail online care au fost mai putin mentionate in presa in prima jumatate a anului curent decat anul trecut sunt PCFun.ro (11 mentiuni fata de 22 in 2012), EvoMag.ro (341 fata de 635), FashionDays.ro (11 fata de 16), Mercador.ro (39 fata de 57) si ShopMania.ro (comparator de preturi – n.r.) (64 fata de 78).
In graficul de mai jos puteti vizualiza numarul de mentiuni in mass-media al fiecarui magazin urmarit in analiza. Plimbati cursorul deasupra pentru informatii detaliate.
Numar de aparitii magazine online in mass-media | Infographics
Pe langa numarul de aparitii media, care scoate in evidenta vizibilitatea de care se bucura (sau nu) compania, conteaza foarte mult tonul cu care se vorbeste despre brandul respectiv. Media IQ a luat in calcul vocile pozitive si vocile negative.
Astfel, cel mai bine, ca pondere din totalul comentariilor, s-a vorbit despre magazinul FashionDays.ro, 18,37% dintre cele 11 aparitii media monitorizate fiind pozitive, in timp ce 10,66% au fost negative.
Mercador.ro se situeaza pe locul doi, cu 18,15% comentarii pozitive, urmat de F64.ro, cu o pondere de 17,99%.
Citeste si:La BNR nu e criza: profit de peste doua ori mai mare. Cat sunt activele?NBG, pe pr