S-au încheiat lucrările Simpozionului Internaţional de Muzicologie „George Enescu“, ajuns la cea de-a XVI-a ediţie. Timp de două zile, în Aula Palatului Cantacuzino, specialişti din ţară şi din străinătate au analizat creaţia enesciană, propunând interpretări variate şi inedite ale acesteia
Sub genericul deja consacrat: „George Enescu, de la cunoaştere spre recunoaştere“, simpozionul s-a desfăşurat în zilele de 5 şi 6 septembrie 2013, la sediul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România. La dezbateri au participat muzicologi, compozitori şi interpreţi din Germania, Grecia, Italia, România şi Statele Unite ale Americii. Cele 25 de lucrări prezentate constituie contribuţii importante pentru înţelegerea creaţiei enesciene, pe care participanţii au abordat-o atât din punct de vedere muzicologic, cât şi interpretativ, didactic sau istoric. Coordonatorul simpozionului, muzicologul Mihai Cosma, profesor universitar doctor la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, a reuşit din nou performanţa de a publica toate comunicările în volumul „Proceedings of the «George Enescu» International Musicology Symposium“, Bucharest 2013, participanţii intrând în posesia acestuia chiar de la deschiderea simpozionului şi putând să-l consulte în timpul dezbaterilor, aspect care a optimizat comunicarea dintre participanţi.
Lucrările au fost structurate în două mari secţiuni, Sinteze culturale şi Exegeze analitice, toate atingând un nivel de excelenţă demn de invidiat. „Cred că această separare, în cadrul dezbaterilor, a aspectelor biografice de cele metodologice e benefică, întrucât există astfel o logică în organizare, ceea ce e foarte bine pentru că poţi urmări mai uşor subiectele de discuţie”, a apreciat muzicologul german Adalbert Grote.
Fiecare prezentare a fost urmată de discuţii intense şi pertinente, de o ridicată valoare ştiinţifică,