În această săptămână s-a desfăşurat la Tulcea Consfătuirea Naţională a Inspectorilor de Religie, eveniment la care au participat 43 de persoane din toate judeţele ţării şi municipiul Bucureşti. Cu această ocazie au fost dezbătute teme precum: programa şcolară de specialitate, manualele de religie şi modalităţile în care educaţia religioasă poate deveni una practică.
„Conferința a avut ca tematică mai multe puncte, cum ar fi: programele școlare noi care se vor implementa începând cu anul acesta la clasa pregătitoare şi la clasele I-a și a II-a; manualele şcolare, iar noi așteptăm ca în scurt timp să apară manualul pentru clasa I-a. Au fost stabilite, de asemenea, câteva norme de îmbunătăţire a activităţii de specialitate la catedră, adică aducerea planificărilor şi programelor la nivelul elevilor, intensificarea activităţii pentru a face un învăţământ religios practic.
Tot în cadrul conferinţei s-au analizat punctual rezultatele la Olimpiada Naţională de Religie pentru clasele VII-XII şi pentru Seminariile Teologic precum şi la concursurile „Cultură şi spiritualitate” şi „Cultură şi civilizaţie”, a declarat pr. Ionel Strat, inspectorul şcolar de specialitate religie.
În ceea ce priveşte modul în care elevii se raportează la religie, pr. Ionel Strat a precizat că elevii cunosc religie, însă în mediul în care trăiesc se manifestă uneori altfel decât ei învaţă la şcoală.
„Scopul nostru nu este de a transmite noţiuni religioase, ci vrem ca încet încet să mergem pe latura practică pentru că ne confruntăm cu o situaţie paradoxală, elevii cunosc religie, sunt de acord cu ceea ce li se predă, sunt şi practicanţi, dar manifestarea lor în public uneori nu este compatibilă cu ceea ce învaţă la şcoală şi de aceea noi trebuie să intensificăm latura aceasta practică a religiei. De fapt, dacă ne amintim de mesajul Patriarhului Teoctist, acesta a spus