Deşi clopoţelul va suna în doar câteva zile, sute de unităţi şcolare din judeţ vor fi din nou prinse pe picior greşit, acestea nefiind pregătite să-şi întâmpine elevii în condiţii corespunzătoare. Pereţi scorojiţi, mobilier învechit, igrasie sau acoperişuri degradate sunt condiţii în care dascălii trebuie să-i formeze şi să-i modeleze pe elevi pentru viitor. Cât despre apă curentă sau toalete care să nu fie amplasate în spatele curţii se poate vorbi în cazul a puţine unităţi de învăţământ din mediul rural. Chiar şi aşa, şcolile îşi vor deschide porţile luni, 16 septembrie.
Elevi îngrămădiţi în săli de clasă subdimensionate
Lângă cocheta clădire ce adăposteşte Primăria comunei Hănţeşti, în apropierea Căminului Cultural recent văruit, se află Şcoala Gimnazială “Mihai Halunga”. De la şosea, unitatea în care învaţă circa 360 de elevi pare o clădire abandonată, din Evul Mediu, iar cei ce nu sunt din partea locului cu greu îşi pot da seama că este vorba despre o unitate de învăţământ, plăcuţa de pe clădire care ar trebui să semnalizeze acest lucru lipsind.
Problemele nu sunt noi la şcoala gimnazială din Hănţeşti.
Şcoala dispune de două corpuri de clădire, corpul A – construit în 1957 şi corpul B - construit în 1976. Timp de zeci de ani, nici una din cele două clădiri nu a beneficiat de lucrări de reabilitare sau modernizare, asta până în anul 2008 când, prin Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava, a fost aprobată o investiţie de 2.045.250 de lei. Au fost demarate lucrări de reabilitare la corpul A, însă, în primăvara anului 2009, finanţarea a fost sistată.
Dat fiind faptul că una dintre clădirile şcolii se afla în plin proces de reabilitare, începând cu anul şcolar 2008-2009, învăţământul s-a desfăşurat în două schimburi, doar în corpul B, în încăperi subdimensionate, sălile iniţiale fiind împărţite în două pentru a face loc tutur