Pe la începutul lunii iulie, în Piața Universității din București, la coada calului, au apărut o scenă, niște bude ecologice, o oaie din carton roz, niște șezlonguri și cîteva terase. Mix-ul poartă numele de Poiana Urbană și este un eveniment aflat la a doua ediție, organizat anul acesta de Asociația Art Laboratoire, în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin ArCuB, 360 Revolution și The Institute. O chestie alambicată, așadar, cu ceva mai multe personaje decît în Forsyte Saga, teoretic. Practic, este vorba de-o gașcă de băieți care sub pretextul că dau cultură poporenilor, sub formă de concerte și proiecții de filme, încasează niște bani de la stat. Care vin de la Ministerul Culturii prin Administrația Fondului Cultural Național, care acordă de două ori pe an niște finanțări nerambursabile, și de la Primăria Municipiului București prin ArCuB. Asociația Padina Fest, al cărei project manager este Filip Bunea, s-a ocupat de organizarea primei ediții a Poienii, care a avut loc anul trecut în Piața Sf. Anton din Centrul Vechi. Cică scopul acestui eveniment a fost acela a de rebrandui Centrul Vechi începînd cu anul 2012 și de a informa interactiv bucureștenii și turiștii care vizitează Capitala (zice raportul anual al PMB). Deci, rebranduirea asta s-a făcut anul trecut cu ajutorul unor trupe care au performat pe scena Poienii Urbane. Care trupe, în ciuda contractelor semnate cu Padina Fest, și-au încasat banii pe performance la cîteva luni după eveniment, nicidecum în termen de două săptămîni, cum presupuneau contractele semnate. Lumea a început să zică că Poiana Urbană e un eveniment de rahat. Anul acesta, Asociația Padina Fest, care a aplicat cu proiectul Poiana Urbană la concursul AFCN, a picat cu 62 de puncte în prima sesiune. Așa că a apărut Asociația Art Laboratoire, al cărei președinte este un anume Sorin Bunea, cel mai probabil o rudă apropia