SMS-urile, reclamele TV şi email-urile primite fără acord reprezintă în opinia consumatorului cele mai intruzive medii de comunicare, potrivit unui studiu realizat de Media Direction şi Exact Cercetare şi Consultanţă.
"Dacă în opinia consumatorului cele mai intruzive 3 medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV şi emailuri primite fără acordul lor, marketerii au o părere puţin diferită, considerând că pe lângă SMS şi e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din topul celor mai supărătoare medii de comunicare", se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Aşadar, publicitatea online nu este atât de deranjantă pentru consumatori pe cât cred marketerii, arată studiul de piaţă desfăşurat de Media Direction şi Exact Cercetare şi Consultanţă, în vederea descoperirii modului în care pot relaţiona în România mărcile cu consumatorii.
"Având în vedere posibilităţile din ce în ce mai mari ale consumatorilor de a fi o voce în relaţia cu mărcile, pentru branduri, maniera de a-şi construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar despre ce şi unde spui, ci şi de cui, cum şi când o spui, întocmai ca într-o relaţie de cuplu", a declarat Gabriel Pătru, Integrated Communication Director, Media Direction.
Studiul dezvoltat de Media Direction şi Exact Cercetare şi Consultanţă reprezintă o cercetare realizată în mai multe etape în Romania şi urmăreşte analiza ecosistemului de comunicare, având la bază o metodologie dezvoltată de Digital Lab BBDO în colaborare cu Yahoo US.
* Paid Media sau "Primul flirt"
Conform comunicatului de presă, media plătită creează prima întâlnire a consumatorului cu marca: aici află despre existenţa mărcii şi despre ce îi oferă marca respectivă, 61% dintre consumatorii intervievaţi fiind de acord că "un brand mare este ca o persoană interesantă la o petrecere". Iar Paid Med