Rosia Montana Gold Corporation si-a capatat, in ultimele zile, o puternica aura de imagine negativa. Nu ca ar fi avut una prea buna nici in trecut, insa inversunarea si gafele in serie facute de actionarii sai au transformat-o in, probabil, cea mai detestata companie straina din Romania.
Au cheltuit zeci de milioane de euro pe campanii de publicitate, sponsorizari, lobby si actiuni umanitare, insa cand a fost nevoie de sange rece si management de criza in relatii publice, au facut greseli pe banda rulanta.
Sefii de la Gabriel Resources au dat, in ultimele zile, un adevarat recital de gafe. Sa vedem care sunt cele mai importante si cum au influentat ele perceptia publica asupra proiectului de la Rosia Montana.
1. Luati prin surprindere de mitingurile anti-proiect
Canadienii si PR-istii lor romani au fost luati pe nepregatite de manifestarile de nemultumire organizate in Capitala si in alte orase din tara si strainatate. Nu au avut, practic, nicio reactie. In loc sa vina cu o campanie de presa targetata, au preferat politica strutului, iar efectele s-au vazut imediat.
Partenerii traditionali de promovare (televiziunile) au preferat sa evite sa relateze despre proteste, fapt care a amplificat si mai mult nemultumirea societatii civile.
Nu am vazut niciun mesaj conciliant, nicio declaratie care sa invite la dialog etc.
2. Contra-manifestatia, o poveste cusuta cu ata alba
In loc sa incerce sa calmeze spiritele, sa iasa in fata cu mesaje pozitive legate de exploatarea aurului in special pe Internet, locul de unde au fost racolati foarte usor multi dintre manifestanti, cei de la Rosia Montana au preferat sa raspunda cu aceeasi moneda – dovada contra-manifestatiile din Rosia Montana.
Protestul nu a convins, una dintre marile gafe fiind “deghizarea” minerilor cu echipamente no