Cea de a 65-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt a adus în prim-plan „următorul nivel“ anunţat pentru industria auto mondială - lansarea automobilelelor autonome, capabile să se piloteze singure. La fel a început şi „electrizarea“ industriei auto şi anunţarea primelor maşini electrice, în 2006, în cadrul Salonului Auto de la Paris.
„Tehnologia pentru proiectarea şi realizarea maşinii autonome există şi o parte dintre sisteme deja sunt implementate pe maşinile de serie. Acum ştim soluţia, dar dorim să facem aceste sisteme să fie nu numai de încredere, dar şi disponibile la un preţ accesibil. Noi estimăm că în 2020 se vor atinge aceste cerinţe“, a spus Carlos Ghosn, şeful Renault şi al Nissan, în cadrul unei întâlniri cu presa internaţională, la care a participat şi ZF.
Interesul constructorilor auto pentru maşinile autonome constă în faptul că 80% din accidentele rutiere care au loc în prezent au la bază eroarea umană. La acest lucru se adaugă faptul că în medie un european petrece zilnic două ore la volan, iar acest timp ar putea fi utilizat cu alt scop.
„Aceste automobile vor permite recuperarea celor două ore pe zi din timpul pierdut în trafic, dar şi revenirea la volan a celor de peste 75 de ani, care din motive medicale nu mau au voie să conducă o maşină“, a spus Ghosn, care a subliniat că atât modelele Renault cât şi cele Nissan vor dispune de aceste sisteme.
La proiectul maşinilor autonome nu lucrează doar cei din alianţa Renault Nissan, ci şi cei de la Continental, care au implementat astfel de sisteme pe noul Mercedes-Benz S-Klasse, primul automobil de serie capabil să ruleze autonom până la o viteză de 60 km/h.
„Sistemele pentru viitoarele maşini autonome sunt proiectate în Germania, dar cei de la Timişoara sunt parte a proiectului“, a spus Elmar Dagenhart, preşedintele consiliului de administraţie al Continental. @N