Ministerul Transporturilor propune extinderea regimului de zonă liberă în porturile din administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa cu 233 de hectare, în portul Midia, operaţiunea urmând să genereze facilităţi vamale pentru firme şi creşterea traficului de mărfuri.
"Prin proiectul de Hotărâre a Guvernului se va extinde regimul de zonă liberă în portul Midia pe o suprafaţă de teren de 2.337.491 metri pătraţi. Prin extinderea regimului de zonă liberă în portul Midia, operatorii economici vor beneficia de facilităţi vamale conform legislaţiei în vigoare şi, totodată, se vor dezvolta şi moderniza noi facilităţi pentru operarea mărfurilor, care vor duce la creşterea traficului de mărfuri în port", se spune în nota de fundamentare a unui proiect de Hotărâre de Guvern iniţiat de Ministerul Transporturilor.
Suprafaţa pe care se extinde regimul de zonă liberă în portul Midia este delimitată la nord de primăria comunei Corbu, la sud de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral şi primăria comunei Năvodari, la est de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral şi la vest de Rompetrol Rafinare şi primăria comunei Năvodari, potrivit anexei proiectului.
Portul Midia are 833 hectare, din care teritoriul portuar ocupă 233 hectare, iar diferenţa este reprezentată de suprafaţa de apă aferentă. Portul asigură firmelor facilităţi portuare pentru operarea mărfurilor generale, a animalelor vii, a produselor petroliere.
Infrastructura porturilor Constanţa, Midia, Mangalia, Tomis şi Basarabi aparţine domeniului public al statului şi este concesionată de către Ministerul Tranporturilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
"În porturile Constanţa şi Basarabi, unde s-a instituit regimul de zonă liberă, operatorii economici beneficiază de facilităţi vamale, în conformitate cu legislaţia în