În prima parte a acestei luni, comisia CNADNR trebuia să desemneze compania care va proiecta, construi şi finanţa tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (58 kilometri). Se pare însă că au existat unele probleme si reprezentantii CNADNR au decis, acum, schimbarea traseului stabilit iniţial.
Astfel, viitoarea autostrada nu va mai trece prin centrul staţiunii Buşteni, recent renovată, porțiunea respectivă de drum urmând să fie înlocuită cu un tunel de 10 kilometri, ce va fi împărțit în trei porțiuni: una la Sinaia, una la Bușteni și alta la Predeal. Astfel, timpul de parcurgere al autostrăzii va scădea cu 12 până La 15 minute. Pentru construirea tronsonului de autostradă Comarnic-Brasov au depus oferte trei companii.
Evaluarea lor va dura până la sfârşitul lunii, când va fi anunțat câștigătorul. Autostrada ar trebui să fie gata în 2016.
"Există trei ofertanți, Vinci-Strabag-Aktor, Impregilo-Salini şi UMB-Tehnostrade. Evaluarea va dura maximum până la sfârşitul lunii, când vom ști cine este câștigătorul. Deschiderea traficului este preconizată pentru anul 2016, iar noutatea este că nu acceptăm revizuirea prețului în sus, pentru că ne trezim cu surprize. Am pus la dispoziție studiul de fezabilitate, numai că s-a schimbat traseul în zona orașelor Sinaia, Bușteni și Predeal. Studiul de fezabilitate presupunea ca autostrada să treacă prin mijlocul orașului Bușteni, un oraş turistic recent renovat. Aşa că am decis să facem tunel de 10 kilometri, pe porţiuni - va fi o parte de tunel la Sinaia, alta la Bușteni și alta la Predeal, iar acest nou traseu scade timpul de parcurgere a autostrăzii cu 12-15 minute", a declarat pentru sursazilei.ro Narcis Neaga, noul director general al CNADNR.