Nokia, cândva cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, se reorganizează după renunţarea la divizia de telefoane în favoarea americanilor de la Microsoft.
Preşedintele Nokia, Risto Siilasmaa, a publicat un post pe blog în care explică direcţiile în care va merge compania după ce a ieşit din business-ul cu telefoane mobile. Compania, care are o istorie de 150 de ani, caută să se reinventeze aşa cum a făcut-o de alte două ori în trecutul său.
Istoria Nokia a început în 1865, când Frederik Idestam, inginer minier, a înființat o fabrică de hârtie în sud-vestul Finlandei, în apropiere de orașul Tampere, de-a lungul râului Tammerkosk. În 1871, Idestam cu ajutorul prietenului său Leo Mechelin, a transformat compania din companie privată în societate pe acțiuni, redenumind-o Nokia, nume sub care este cunoscută și astăzi. Ulterior compania a vândut produse din cauciuc, pentru ca în 1967 să intre pe segmentul de echipamente pentru telecomunicații.
Rămasă fără cea mai importantă divizie, cea de Devices & Services, vândută pe 7,2 miliarde de dolari celor de la Microsoft, compania Nokia va pune accent în viitor pe divizia de hărţi HERE, pe Nokia Siemens Network şi recent creata divizie Advanced Tecnologies (Tehnologii Avansate).
Materialul care va transforma lumea
Cea mai importantă dintre cele trei s-ar putea dovedi în viitor Divizia de Tehnologii Avansate. Acesta a fost creată pentru a cerceta şi dezvolta noi tehnologii şi materiale precum grafenul. Nokia investeşte sume importante în cercetări asupra acestui material.
În 2010, doi cercetători de la Universitatea din Manchester deveneau laureaţii Premiului Nobel pentru descoperirea unui „material minune”: grafenul, cel mai subţire dintre toate materialele care există în Univers. De la identificarea acestui material şi până astăzi, oamenii de ş