Consumatorii cred că SMS-urile, reclamele TV şi e-mailurile primite fără acordul lor sunt cele mai intruzive medii de comunicare. Experţii în comunicare consideră că top 3 al celor mai "enervante" medii de informare este alcătuit, în ordine, de mesaje telefonice, reclame TV şi bannere online.
Potrivit unui studiu de piaţă desfăşurat de Media Direction şi Exact Cercetare şi Consultanţă, publicitatea online nu este atât de "deranjantă" pentru consumatori pe cât cred marketerii. Studiul realizat urmăreşte analiza ecosistemului de comunicare, având la bază o metodologie dezvoltată de Digital Lab BBDO în colaborare cu Yahoo US, informează un comunicat al coordonatorului cercetării de piaţă.
"Având în vedere posibilităţile din ce în ce mai mari ale consumatorilor de a fi o voce în relaţia cu mărcile, pentru branduri, maniera de a-şi construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar despre ce şi unde spui, ci şi de cui, cum şi când o spui, întocmai ca într-o relaţie de cuplu", declară Gabriel Pătru, Integrated Communication Director, Media Direction.
Crearea imaginii de brand
Media plătită (Paid Media) creează prima întâlnire a consumatorului cu marca. 61% dintre consumatorii intervievaţi sunt de acord că "un brand mare este ca o persoană interesantă la o petrecere", iar Paid Media joacă un rol foarte important în crearea imaginii de brand. Pe de altă parte, atât specialiştii în marketing, cât şi consumatorii consideră "că ce-i prea mult strică".
"Un studiu atât de complex era absolut necesar pentru a înţelege pe de o parte felul în care tehnologia a transformat comportamentul media al consumatorilor, dar şi pentru a înţelege cu adevărat felul în care marketerii percep aceste schimbări, iar concluziile sunt mai interesante decât ne aşteptam", a declarat Lacramioara Loghin, Managing Director, Exact Cercetare şi Con