Inspectoarea pentru învăţământ primar, Gabriela Oloeriu, s-a întâlnit ieri cu învăţătorii, în cadrul şedinţei de consfătuire. Aceasta le-a transmis colegilor ce reguli trebuie să respecte în noul an şcolar. Printre acestea, evitarea supraaglomerării copiilor cu informaţii, temele lungi şi inutile sau folosirea de auxiliare. De asemenea, le-a propus să fie mai flexibili în activitatea la catedră.
Învăţătorii vrânceni s-au întâlnit ieri cu inspectorul de specialitate, la Cinematograful Balada din Focşani, în cadrul consfătuirilor, care au loc cu prilejul fiecărui început de an şcolar. Noul inspector pentru învăţământ primar, Gabriela Oloeriu, şi-a făcut temele pentru această primă întâlnire oficială pe care a avut-o cu învăţătorii, a căror activitate o va avea de acum în vizor.
Primul îndemn pe care l-a făcut inspectoarea Oloeriu a fost acela ca planificările la clasă să le poarte amprenta şi să se renunţe la copiile trase la indigo. În opinia sa, planificarea mai flexibilă a orei se impune, în condiţiile în care există clase în care, alături de copii normali, sunt şi elevi cu cerinţe speciale, iar acestora le trebuie acordată o atenţie sporită. „La copiii cu cerinţe educaţionale speciale ştim cu toţii că este o problemă, toţi fugim, să recunoaştem, nimănui nu-i convine să lucreze cu copii cu cerinţe speciale. În schim,b atunci când vine vorba de o gradaţie de merit fugim după ei, cerem tot felul de adeverinţe de la medic. Atunci haideţi să acceptăm că aceşti copii sunt tot copii şi se poate întâmpla oricui. Ni s-a spus la consfătuirea naţională că această catalogare de copii cu cerinţe educaţionale speciale este strict confidenţială şi că nu trebuie să apară în dosare numele copilului. Este suficientă o deverinţă de la director”, a spus inspectoarea Gabriela Oloeriu.
Pretenţiile părinţilor încarcă programa şcolară