Ziarul ”Milcovul” de acum 34 de ani, în ediţia din 15 septembrie 1979, scria:
*Cetăţenii observă, critică, propun
La ce mai ”e bun” un metru?! ”Luni, 10 septembrie am trecut pragul magazinului ”Util” - ne semnalează D. R., din Focşani. Intenţia mea era să cumpăr o cămaşă. Cum însă nu mai ţineam minte numărul şi talia pe care le port (scuzabilă uitare), am solicitat vânzătoarei Valeria Sava, de la raionul lenjerie, să depisteze cu metrul de croitorie numărul cămăşii. Riposta lucrătorului comercial m-a lăsat perplex: ”Vezi poate-ţi îndoi metrul ăsta (şi mi-a ”prezentat” un metru de lemn) pe spinare!” Să fie asta o nouă formă de comerţ? Tot ce se poate. Oricum, am aflat şi noi (sperăm şi conducerea coperaţiei de consum) la ce mai e bun un metru. - C. Ioan
*Preocupări ”turistice”... în respectarea preţurilor
Deşi sezonul turistic se apropie de final, problemele acestuia rămân în actualitate datorită şi unor constatări făcute de lucrătorii Inspectoratului judeţean pentru controlul preţurilor. Iată ce ni s-a relatat. Neajunsurile încep chiar de la Focşani. La hotelul ”Unirea” - etajele patru şi opt – camerele prezintă igrasie sau dovedesc o uzură pronunţată a mochetei. De asemenea, holurile nu sunt dotate, la toate nivelele cu măsuţe, fotolii şi scaune. Şi la cabana turistică ”Bachus” se practică preţuri în dezacord cu realităţile – 22 lei pentru o cameră, în loc de 20! - iar planul meniu se întocmeşte la sfârşitul zilei şi nu la începutul ei, aşa cum sunt indicaţiile.
Realităţi de acelaşi fel prezintă şi popasul ”Dumbrăviţa”, în cadrul căreia cooperaţia de consum nu respectă condiţiile de dotare şi confort precizate în normativele existente (căni, pahare, lenjerie). Iată doar câteva aspecte. Ele dovedesc că unităţile de turism mai au suficiente teme de reflecţie...
*C.P.L. Focşani. Trecut, prezent şi perspecti