Sezonul primăvară-vară 2014 a intrat deja sub lupa specialiştilor odată cu Săptămâna de Modă de la New York, care s-a încheiat recent. Propunerile au fost gândite pentru noul tip de femeie, care vrea confort şi eleganţă în acelaşi timp
În 1941, la New York, a avut loc prima întâlnire între producătorii de haine şi 30 de jurnalişti. A fost prima formă de existenţă a Săptămânii Modei din oraşul care nu doarme niciodată. Numărul producătorilor, al designerilor, dar şi al jurnaliştilor, a crescut exponenţial în fiecare an, devenind un eveniment de sine-stătător, aşteptat de toată lumea. Mai puţin cei din industrie.
„Pentru restul lumii, Săptămânile Modei arată ca o mare petrecere fabuloasă. Pentru cei din interior, toată zarva este obositoare. În forma ei prezentă, a devenit Luna Modei, care începe joi (astăzi – n.r.) la New York şi se încheie pe 3 octombrie, la Paris. Pentru miile de retaileri, scriitori, jurnalişti, bloggeri, fotografi, cameramani şi doritorii de atenţie nu există pauză”, scrie Eric Wilson, de la „New York Times”.
Piesă din colecţia Diane von Furstenberg FOTO Reuters
350 de prezentări au loc în cele nouă zile, numai în „Big Apple”. Şi dacă pentru cei din industrie realitatea nu este deloc atât de fabuloasă, pentru cei din public, dar şi avidele de modă din toată lumea, rămâne evenimentul cel mai proaspăt din cele patru. Tendinţele pentru primăvară-vară 2014 vor fi prezentate după la Londra, Milano şi Paris, până pe 3 octombrie.
Lejeritatea, principalul atribut
„Alexander Wang este noul Marc Jacobs”, spune cotidianul britanic „The Guardian”. Pentru că a preluat locul designerului american în programul show-urilor şi pentru că elita americană a showbiz-ului se aglomorează la prezentarea lui, Wang promite aceeaşi traiectorie de succes în industria modei, dar şi în preferinţele publicului. Stilul său ur