In acest moment, pe piata smartphone-urilor batalia pentru primele doua locuri se duce intre cei doi giganti, Apple si Samsung, insa o companie pandeste din umbra si exista sanse ca pe viitor sa nu mai vorbim despre un astfel de top.
Producatorul chinez Xiaomi ar putea sa ajunga in curand o forta de luat in seama pe piata telefoanelor inteligente, schimband regulile jocului, conform unei prognoze facute de analistul Mark Newman, de la compania Sanford C. Bernstein, citat de Tech News.
Xiaomi este pe aceasta piata de numai trei ani, dar, in aceasta perioada scurta, a reusit sa devina o forta in China, intrecand Apple, cu o cota de 5% din piata, comparativ cu cele 4,8% procente detinute de americani.
Avansul spectaculos al Xiaomi se datoreaza unei politici agresive de pret. Chiar si modelele low-cost ale Xiaomi au caracteristici tehnice de invidiat. Modelul Red Rice, de pilda, costa 130 dolari, in timp de IPhone 5c, modelul ieftin al Apple, recent lansat pe piata, se vinde cu 733 dolari in China. La clasa premium, Xiaomi Mi3 costa 330 dolari, in timp ce iPhone 5s se vinde cu 864 dolari.
Xiaomi isi permite sa vanda smartphone-uri la acest preturi, deoarece compania chineza castiga foarte multi bani din servicii si vanzari de soft, crede Newman. De asemenea, Xiaomi isi permite sa vanda ieftin pentru ca isi comercializeaza produsele exclusiv online, in detrimentul contractelor cu marii operatori de telefonie mobila.
Un al fapt care a condus la popularitatea Xiaomi este contactul permanent al companiei cu utilizatorii, tinand cont de parerile acestora si aducand imbunatatiri noilor modele lansate.
Faptul ca Xiaomi a reusit sa atraga de partea sa un manager cu experienta de la Google arata ca ambitiile ei sunt mari si nu va mai dura mult pana la intrarea ei spectaculoasa pe piata internationala, conchid