Studentul Dacian Păşcuţă şi-a ales ca temă de licenţă un subiect ieşit din tipare: a vrut să vadă ce tip de rivalitate există între U Cluj şi CFR Cluj şi ce rol joacă PR-ul în această ecuaţie. Mâine, 15 septembrie, de la 21.30, cele două echipe se vor reîntâlni pe gazon, la Cluj-Napoca, de această dată pe stadionul Cluj Arena.
Dacian Păşcuţă, un PR de la o firmă din Cluj, şi-a dat licenţa pe un subiect neobişnuit: rivalitatea dintre U Cluj (şepcile roşii) şi CFR Cluj (feroviarii).
Întâlnirile dintre cele două echipe reprezintă cel mai vechi derby din ţară. Tânărul are 22 de ani, originar din Zalău şi este, cum altfel, decât mare microbist. Ţine cu U Cluj, Real Madrid şi Tottenham Hotspur.
El a absolvit recent Relaţii Publice din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din cadrul UBB.
„M-am gândit să-mi aleg la licenţă o temă de interes care să atragă cât mai multă lume. Fiind suporter U Cluj am vrut să aflu de unde a apărut această rivalitate dintre echipa preferată şi CFR Cluj, dar şi ce rol joacă PR-ul în acest conflict. Şi aşa a început totul“, explică Dacian Păşcuţă.
Crede că rivalitatea dintre cele două echipe este demult un brand al Clujului.
Cum s-a documentat
S-a întâlnit cu suporteri ai celor două echipe rivale, i-a întrebat ce îi leagă de echipa favorită, cum văd echipa rivală şi ce rol cred că joacă PR-ul fiecărei echipe. S-a văzut şi cu purtătorii de cuvânt ai fiecărei echipe. Asta a fost partea practică.
Partea teoretică a însemnat lectura a numeroase studii americane de specialitate despre rivalităţi în sport şi PR, a unor articole ştiinţifice publicate în reviste internaţionale de profil, dar şi parcurgerea unor studii de caz pe rivalităţile din Spania şi Scoţia.
„Eu m-am raportat la 104 rivalităţi, dar sunt, cu siguranţă, mult mai multe“, adaugă Dacian. Per total, a