Moshe Greidinger, CEO al companiei Cinema City Internatioanal, cel mai extins lanţ loc de cinematografe, prezent în 15 centre comerciale, speră ca în decurs de cinci ani numărul de bilete vândute să ajungă la 20 de milioane, în creştere cu 150% faţă de nivelul anului trecut, pe măsură ce operatorii de profil vor ajunge tot mai aproape de clienţi, iar obiceiul de a merge periodic la film va căpăta o răspândire mai largă.
Anul trecut în România au fost „rupte“ în jur de 8 milioane de bilete la intrarea în cinematografe, iar Cinema City a vândut peste 4 milioane dintre acestea, spune el.
Aceste rezultate plasează România la coada Europei în ceea ce priveşte vânzările pe cap de locuitor, cu o medie de doar 0,4 bilete per capita, în timp ce în Polonia acest raport este de un bilet per capita, în Ungaria este 1,3, în Germania 2,2, iar în Anglia şi Franţa este de 3, potrivit lui Greidinger. „Într-o ţară ca România mai important este viitorul decât prezentul. Obiectivul nostru este de a crea obiceiul de a merge la cinematograf. Când am deschis în 2007 primul cinematograf din România numărul de bilete vândute la nivel local era de 2-2,5 milioane pe an. Anul trecut am ajuns la 8 milioane şi cred că în următorii cinci ani România va ajunge la 20 de milioane de bilete vândute pe an. Date fiind rezultatele de până acum, consider că suntem pe direcţia cea bună“, afirmă Greidinger.
În prima jumătate a acestui an numărul de bilete vândute de Cinema City a crescut la nivel local cu 11%, în timp ce cifra de afaceri a avansat cu 24,1%, la 14,1 milioane de euro, România fiind a treia ţară, în funcţie de rulaj, pentru grupul israelian, după Polonia şi Ungaria.
Cinematografele cele mai recente deschise de Cinema City sunt în centrele comerciale Maritimo Constanţa (mai 2012), Ploieşti Shopping City (noiembrie 2012) şi Polus Center Cluj