Aeroportul din Budapesta a planificat investiţii de peste 500 de milioane de euro în următorii 25 de ani şi nu recurge la ajutor de stat, a declarat vineri, directorul general al Budapest Airport, Jost Lammers, la un eveniment dedicat aviaţiei civile.
"Nu mă întrebaţi de ajutor de stat, că nu ştiu ce să vă spun!', a afirmat Lammers, într-o dezbatere despre schimbarea contextului de piaţă european, în care companii din state asiatice câştigă piaţă în mod agresiv, ajutate şi de implicarea statului în dezvoltarea business-ului.
"Aş încuraja să nu fiţi mândri de ajutorul de stat, chiar dacă, poate, aveţi nevoie de el', a spus Lammers, care a subliniat că aeroporturile, spre exemplu, ar trebui să fie atente la fluxurile de venituri secundare, cum ar fi mall-urile de shopping sau anumite proiecte imobiliare.
El a menţionat că aeroportul din Budapesta a reuşit, în ultimii 5 - 6 ani, să diminueze costurile cu 25%, fără a scădea calitatea serviciilor.
Preşedintele Autorităţii Aviaţiei Civile din Polonia, Piotr Olowski, a declarat că cifrele privind piaţa transportului aerian în Europa de Est nu sunt la fel de încurajatoare ca pentru restul Europei şi că, în noul context de piaţă, este nevoie de o examinare atentă a unor teme, precum identificarea interesului comun al regiunii, nevoia unei strategii regionale, posibilele zone de cooperare.
"Într-o lume orientată spre profit, operatorii naţionali intră în competiţie cu cei internaţionali. Industria aviaţiei poate să incite sentimente de patriotism şi mândrie naţională, dar mulţi clienţi patrioţi aleg să călătorească cu alte companii mai ieftine. Întreb UE: Avem nevoie de operatori naţionali?", a spus, la rândul său, directorul general al TAROM, Christian Heinzmann.
Şi directorul general al companiei poloneze LOT Polish Airlines, Sebastian Mikosz, a arătat că regulile nu sunt acele