Utilizatorii casnici individuali plătesc apa la zi. Gradul de încasare de la asociațiile de proprietari este mulțumitor. Principala problemă a ApaServ o reprezintă marii datornici. O singură firmă are peste 300.000 de lei restanţe. Societatea care administrează ștrandul la Piatra Neamț are datorii.
Reprezentanţii companiei ApaServ susţin că măsură debranșării datornicilor le-a adus venituri, fiind plătite datorii vechi de mai multe luni. În luna mai, multe blocuri din Roman, Piatra Neamţ şi Tîrgu Neamţ au fost debranşate de la reţeaua de apă a companiei ApaServ, din cauza datoriilor pe care asociaţiile de proprietari le acumulaseră către furnizorul de apă. La nivelul municipiului Roman, asociaţiile cu blocuri debranşate aveau datorii cuprinse între 16.000 şi 80.000 de lei. Rebranşările s-au făcut treptat, după ce locatarii au mers la asociaţie şi au plătit, măcar parţial, din sumele restante.
Reprezentanţii ApaServ se declară, însă, nemulţumiţi de o hotărâre a Prefecturii Neamţ conform căreia, în perioada 12 august – 22 septembrie, toţi consumatorii casnici trebuie să fie rebranşaţi pentru ca populaţia să fie ferită de efectele caniculei – pentru prima parte a intervalului – şi începutul anului şcolar să se desfăşoare în cele mai bune condiţii. “Am avut un grad de încasare foarte bun, dar acesta a scăzut în luna august, din cauza acelei hotărâri, căreia a trebuit să ne conformăm”, a afirmat Cătălin Dughir, directorul general al ApaServ SA.
Din graficul privind gradul de încasare pe primele şapte luni ale acestui an se observă că utilizatorii casnici individuali au un grad de încasare de peste 100% (cel mai mare procent, 160,62%, a fost înregistrat în luna aprilie), exceptând luna iulie, când procentul a fost doar de 96,72%. Utilizatorii casnici colectivi (asociaţiile de proprietari) au avut un grad de încasare diferit de la lună la lună, cele mai