Şeful asociaţiei americane care răspunde de siguranţa şoferilor pe autostrăzi, David Strickland, îşi doreşte implementarea de către toţi producătorii auto a unor tehnologii care să reducă accidentele provocate din cauza conducerii sub influenţa alcoolului, neatenţiei şoferului sau nepurtării centurii de siguranţă, scrie site-ul autos.aol.com.
Statisticile arată că dintre principalele cauze ale accidentelor mortale, 50% provin din faptul că pasagerii nu au fost asiguraţi cu centura, 33% din cauza şoferilor aflaţi sub influenţa băturilor alcoolice şi 90% din cauza erorii umane.
Strickland a menţionat trei tehnologii care, în opinia sa, vor reduce semnificativ numărul accidentelor pe şosele provocate de cele trei cauze menţionate mai sus. Responsabilul pentru siguranţa pe drumurile din SUA vrea ca aceste tehnologii să fie finanţate, testate şi implementate de către toţi producătorii auto pentru a obţine o maşină care asigură protecţie autonomă.
Sistemul care nu permite maşinii să pornească decât după ce pasagerii şi-au pus centura de siguranţă este prima tehnologie pe care Strickland o vrea instalată la toate maşinile. Tehnologia a mai fost implementată în 1974 însă nu a rezistat mult, fiind scosă imediat la cererea şoferilor nemulţumiţi de senzorii sensibili la vremea aceea, care detectau obiecte de greutate mai mică pe scaunul pasagerului şi trebuiau să lege centura pentru a putea porni motorul.
Asociaţia responsabilă cu siguranţa pe autostrăzile americane mai vrea introducerea unui senzor care să detecteze nivelul de alcoolemie din sânge prin analiza respiraţiei şi care să nu permită pornirea motorului în cazul în care şoferul depăşeşte pragul legal de alcool din sânge admis la volan.
O altă tehnologie care ar putea reduce numărul de accidente de pe şosele se adresează erorii umane. Câţiva producători auto precum Mercedes-Benz şi V