Compania americană Facebook, cea mai mare reţea socială din lume, care are peste şase milioane de utilizatori şi în România, a demarat testele cu reclamele în format video care apar pe fluxul de informaţii vizualizate de clienţi, scrie Wall Strett Journal. Pentru început, testul este realizat cu un număr limitat de clienţi, potrivit datelor furnizate de companie.
„Am demarat testele cu o nouă modalitate mai simplă de a urmări clipurile video pe Facebook. Acum, când vedeţi un clip video pe fluxul de «ştiri» acesta devine activ şi începe să se deruleze. Iniţial, clipurile video vor fi rulate fără sunet, dar sunetul poate fi activat odată cu vizualizarea clipului pe întreg ecranul cu un singur clic. Dacă nu doriţi să vizualizaţi clipul, pur şi simplu derulaţi pagina în continuare“, potrivit unui anunţ publicat de reţeaua socială.
Reclamele video sunt un element central în strategia Facebook de a-şi mări veniturile, însă compania avansează precaut în această direcţie pentru că trebuie să decidă cât de des vor apărea aceste reclame, cât de mari vor fi şi pentru cât timp vor fi păstrate în fluxul de informaţii, pentru a nu-şi irita utilizatorii, notează Wall Street Journal. „Toate aceste criterii vor determina în ce măsură utilizatorii Facebook vor accepta schimbarea.“
După listarea la bursă, Facebook a luat măsuri pentru atragerea de utilizatori şi clienţi pentru serviciile de advertising dezvoltate de companie pe platforme mobile - smartphone-uri şi tablete, iar acestea au dat rezultate. În trimestrul al doilea, veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile au reprezentat 41% din afacerile companiei, în urcare de la 30%.
Reţeaua de socializare avea 1,15 miliarde utilizatori activi la jumătatea anului.
Facebook are o capitalizare de piaţă de peste 100 miliarde de dolari, cu peste 60% mai mult faţă de nivelul din luna iulie, când co