Factorii de decizie din România tind să tragă spre noua variantă a autostrăzii Nădlac – Bucureşti prin menajarea unei autostrăzi între Braşov şi Sbiu, pe la Făgăraş, în defavoarea tronsonului Sibiu – Piteşti. Cu o săptămână în urmă, primarul Sibiului, Klaus Iohannis milita pentru această variantă pe care i-a prezentat-o şi premierului Victor Ponta. Acum, un nou pion important susţine autostrada înspre Braşov şi nu înspre Piteşti, respectiv noul preşedinte al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Narcis Neaga.
„Trebuie să găsim alte soluții pentru a face legătura Coridorului IV rutier cu Bucureștiul. Am identificat varianta autostrăzii Sibiu-Brașov și atunci Coridorul IV va avea traseul prin Brașov. Apoi, autostrada Sibiu-Pitești este prevăzută a se realiza până în anul 2020 pe fonduri europene, însă este foarte scumpă, aproximativ 3,5 miliarde euro. Dacă am include această autostradă în Programul Operaţional Sectorial Transport 2014-2020, ne-ar consuma toți banii alocați în exercițiul financiar. Am luat în calcul și autostrada Sebeș-Turda, din bani europeni, aflată în licitație și cu termen de depunere a ofertelor 1 octombrie. În acelaşi timp, ne gândim și la viitoarea autostradă Brașov-Bacău, finanțată tot din bani europeni”, a precizat şeful CNADRN.
Porţiunea de la Sibiu la Piteşti urma să se execute între 2014 şi 2020. Dacă traseul va fi deviat înspre Braşov, nu s-a luat în calcul termenul de execuţie, dar cel mai probabil ar rămâne acelaşi.
Factorii de decizie din România tind să tragă spre noua variantă a autostrăzii Nădlac – Bucureşti prin menajarea unei autostrăzi între Braşov şi Sbiu, pe la Făgăraş, în defavoarea tronsonului Sibiu – Piteşti. Cu o săptămână în urmă, primarul Sibiului, Klaus Iohannis milita pentru această variantă pe care i-a prezentat-o şi premierului Victor Ponta. Acum, un nou pion im