John Pallant, unul dintre cei mai premiati creativi ai companiei, coordoneaza mai mult de 70 de birouri din peste 50 de tari, el lucrand in cadrul agentiei de peste 25 de ani.
Ce sfaturi ar da Pallant tinerilor care viseaza la o cariera in industrie? In ciuda “stralucirii” acestei industrii, creativul de la Saatchi&Saatchi EMEA spune ca este un domeniu in care totul este despre munca. Cat despre intrarea in acest domeniu, nu este nici pe departe facil. Tinerii trebuie sa ajunga sa cunoasca oameni, sa castige experienta, pentru ca este o competitie mare pe foarte putine pozitii deschise in zona de creatie.
“Bugetele mai mici din industrie se simt. Sunt jumatate din oameni care fac de doua ori mai multa treaba”, spune Pallant, descriind practic situatia generala a economiei europene, nu numai a publicitatii. Totusi, Pallant atrage atentia ca in creatie bugetele mai mici nu afecteaza si nucleul business-ului “o idee buna nu costa neaparat mai mult decat o idee proasta, iar in cazul implementarii se aplica acelasi principiu”.
Implicarea este unul dintre elementele cheie in domeniu, dar pentru Pallant este in egala masura importanta si energia oamenilor. “Este importanta sa fie oamenii pozitivi, energici. Nu este o chestiune doar de talent. Sa fii creativ inseamna sa ai multe idei nu doar idei bune. Din 20 de idei ai una buna si abia din 20 de idei bune apare si una exceptionala”, a mai spus directorul regional de creatie al Saatchi. Iar in prezent in ceea ce inseamna aprecierea creatiilor publicitare, Pallant spune ca nu mai este nevoie doar de idei, ci si de rezultate, de un efect direct al produsului. De aici si importanta interactiunii, a implicarii audientei.
Pallant spune ca proiectului lui preferat este unul la care a lucrat este unul din anii ’90, de pe vremea cand era copy writer. Reclama extrem de premiata este un clip realizat pen