Noul an şcolar începe astăzi, cu nenumărate probleme nerezolvate, cu mai multe schimbări de ultimă oră, dar şi cu numeroase speranţe, cele mai multe nefondate. Reformarea profundă a sistemului de învăţământ este imperios necesară, până acum miniştrii mulţumindu-se doar să "modifice schimbările" predecesorilor. Rezultatele de la Capacitate, dar mai ales de la Bacalaureat din această vară nu sunt dătătoare de speranţe.
Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a prezentat săptămâna trecută în faţa membrilor Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă şi sport a Camerei Deputaţilor şi a reprezentanţilor Grupului minorităţilor naţionale din Parlament noutăţile privitoare la anul şcolar 2013-2014. Elevii au un an întreg să le afle, oricum sunt şanse mari să apară modificări şi pe parcurs. Conform comunicatului postat pe site-ul ministerului, deja s-au înregistrat primele succese, în privinţa înscrierii elevilor în clasa pregătitoare, iar monitorizarea efectivă a procesului de învăţământ va fi intensificată: "Ministrul a adus la cunoştinţa parlamentarilor modificările legate de calculul mediei de admitere în învăţământul liceal, respectiv scăderea ponderii mediei generale a celor patru ani de liceu, la 25%, în favoarea mediei primite la Evaluarea Naţională la finalul clasei a VIII-a, la 75%. Ministrul Educaţiei a precizat că acest an va marca o monitorizare mai atentă, din partea comunităţii şcolare, a activităţii de predare - învăţare derulate în clasă, pentru a remedia din timp lacunele sesizate. În acest sens, ministrul a arătat că MEN va introduce un sistem de evaluare naţională constantă - clasa a II-a, clasa a IV-a, clasa a VI-a. Ministrul le-a prezentat parlamentarilor programul de revizuire a curriculumului naţional, pe toate segmentele învăţământului preuniversitar şi de introducere a manualelor noi, adaptate curricumului, care vor avea şi suport digital. Minis