Infiintata in 1950, fabrica Romcab a trecut de-a lungul timpului printr-o serie de schimbari. In 1995, compania a fost listata pe piata Rasdaq, iar in 1999 a fost privatizata. In 2007, Morgan Stanley a intrat in structura actionariatului cumparand 5,63% actiuni pe piata bursiera. In prezent, Romcab este detinuta de omul de afaceri Zoltan Prosszer prin furnizorul de piese si accesorii auto Sadalbari 69%, Morgan Stanley 22% si 5% fondul de investitii olandez MEI 5%.
Fabrica de la Targu Mures a produs cabluri pentru Dacia, Roman, Tractorul, ARO, metrou.
Desi actionarii au luat in calcul inchiderea vechii fabrici, intr-un final au decis ca este nevoie si de aceasta, asa ca ambele vor functiona in paralel. Jumatate din productia fabricii vechi este cu utilaje de peste 30 de ani care inca functioneaza. In urma cu zece ani, fabrica a trecut printr-un proces de modernizare.
In august 2011, Romcab a investit 17 milioane de euro intr-o noua fabrica la Acatari, la cativa km de Targu Mures, unde detine un teren de 105.000 mp. Productia in noua unitate a inceput in mai 2012. Investitia va fi amortizata in 3-5 ani.
Finantarea pentru noua fabrica a Romcab a fost asigurata de EximBank, in cadrul unui proiect co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala. Potrivit lui Traian Halalai, presedintele EximBank, mixul de produse acordat se ridica la circa 200 de milioane de lei.
Capacitatea de productie la cele doua fabrici Romcab este similara, desi cea veche (30.000 mp construiti) este de trei ori mai mare decat noua unitate (11.000 mp).
Potrivit directorului operational Romcab, Csaba Gombos, "fabrica noua are o capacitate de productie de 15.000 de tone de cupru si 6.000 de tone de aluminiu. Pentru ca pretul cuprului este destul de volatil poate sa aduca in jur de 70-80 de milioane de euro ca cifra de afaceri in mixul de produse pe care il pr