Compania americană Apple a lansat în această săptămână, pentru prima oară în cinci ani, două noi modele de iPhone în loc de unul singur, arătând astfel că încearcă să răspundă provocărilor venite din partea ecosistemului creat de Google, dar ţinteşte în continuare eşalonul superior al consumatorilor, în condiţiile în care preţul iPhone-ului aşa-zis mai ieftin este de fapt mai mare decât estimările făcute de analişti, scrie presa internaţională.
Apple a prezentat iPhone 5S, un nou iPhone de top - cu noi funcţii premium - precum un cip pe 64 de biţi, un cititor de amprente şi o cameră foto/video îmbunătăţită, şi un model mai ieftin, iPhone 5C - care copiază în mare parte iPhone 5, însă cu diferenţa că are o carcasă din plastic, disponibilă în mai multe culori. iPhone-ul 5C, varianta mai "ieftină" - care este în mare parte similară cu actualul iPhone 5 -, are (fără abonament) preţuri care pornesc de la 550 de dolari, în timp ce Samsung are şi modele cu preţuri de 100 de dolari, fără subvenţii ale operatorilor.
"Apple optează să facă profit în loc să câştige cotă de piaţă", a titrat Reuters, adăugând: "Preţul peste aşteptări al noului iPhone mai ieftin de la Apple a redus îngrijorările privind erodarea profitului companiei, însă a crescut pe de altă parte îngrijorările că gigantul american nu este suficient de agresiv în lupta pentru cotă de piaţă cu Google". Cândva liderul industriei smartphone, iPhone mai are acum o cotă de piaţă de 19%, faţă de 32% cât are Samsung.
Preţuri iPhone 5S în România. Cât va costa noul iPhone
Directorul Apple, Tim Cook, a prezentat în cadrul evenimentului noul sistem de operare al Apple pentru iPhone-uri şi iPad-uri, iOS 7, drept o evoluţie majoră. Noua platformă software, care va fi disponibilă gratuit începând cu data de 18 septembrie şi pentru unele modele mai vechi, va transforma tabletele şi smartphon