Claudia Nicolae, de profesie jurist, a făcut primul pas spre antreprenoriat în 2009, când criza financiară abia începea să se resimtă şi pe piaţa din România, şi a decis să deschidă un magazin cu produse organice pentru bebeluşi, aduse din import, afacere în care a investit în jur de 50.000 de euro.
În prezent, brandul Organic Baby comercializează peste 890 de produse organice, de la game pentru adolescenţi, detergenţi, accesorii, machiaj, produse pentru bebeluşi şi chiar pentru casă. Anul trecut, magazinul, deţinut de firma Texacom International, a avut venituri de aproape 300.000 de euro şi un profit de circa 18.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
„Ideea businessului a început acum aproape cinci ani, când deja ne chinuiam cu fiul meu, care avea patru ani şi pentru care nu reuşeam să găsim o cremă sau un şampon în farmacii care să îi vindece o dermatită. Am început să aduc pentru el produse organice din Anglia şi când am văzut că dau rezultate m-am gândit să înfiinţez un mic magazin online, mai mult pentru prieteni, cunoştinţe, pentru că cererea nu era atât de mare atunci. Dar cu timpul businessul a început să crească, a ajuns la un nivel la care nici nu speram”, spune Claudia Nicolae, absolventă a unui program de MBA (Master of Business Administration).
Recrutează doi oameni luna aceasta
Organic Baby şi-a început activitatea într-un birou de 80 mp, iar în prezent are un depozit şi un showroom într-un spaţiu de 400 de metri pătraţi. La fiecare trei săptămâni, în depozit se descarcă circa 8-10 tone de marfă, costul transportului produselor venite din afara ţării reprezentând între 10% şi 20% din costul total al importurilor.
„Am început cu un angajat, iar acum am cinci şi deja voi mai angaja încă două persoane până la finalul acestei luni, iar cred că la anul va trebui să ne m