Compania poloneză Echo Investment a modificat structura mallului Korona pe care vrea să-l dezvolte începând din 2014 în Braşov şi plănuieşte să cumpere proiecte de retail deja existente din ţară, având în vedere că presiunea mare pe chirii face dificilă construcţia unor clădiri noi.
„Ne uităm la câteva proiecte pentru achiziţie, la centre comerciale existente. În ceea ce priveşte eventuale dezvoltări noi încă nu am luat o hotărâre. Am vrea mai întâi să vedem cum va funcţiona Korona şi când va deveni centru profitabil. Sunt multe proiecte de vânzare în ţară şi ne uităm în special la centre comerciale care pot fi extinse. Astfel de proiecte reprezintă o oportunitate pe piaţa din România. Dezvoltarea de proiecte de la zero a devenit o provocare din cauză că retailerii oferă chirii foarte mici, iar cerinţele privind investiţiile pe care dezvoltatorii trebuie să le facă pentru amenajarea magazinelor sunt foarte mari“, a declarat Roxana Stănciulescu, care din toamna anului trecut ocupă poziţia de senior leasing manager al companiei Echo Investment.
Ea a arătat că nivelul chiriilor s-a redus în urmă cu trei ani cu 20-30% şi a rămas de atunci la un nivel similar, în timp ce investiţiile impuse de retaileri dezvoltatorilor pentru a le amenaja spaţiile au crescut cu cel puţin 30%.
„Retailerii vor un risc cât mai mic şi pentru că au avut experienţe neplăcute şi rezultate foarte slabe în unele centre comerciale mai ales din afara Bucureştiului“, a adăugat Stănciulescu.
Presiunea pe chirii şi competiţia din Braşov au determinat Echo Investment să modifice conceptul centrului comercial Korona, care iniţial prevedea dezvoltarea pe două etaje, plus un nivel subteran de parcare.
Noul concept prevede utilizarea întregii suprafeţe de teren şi construcţia centrului comercial doar pe un nivel, şi nu pe două aşa cum se dorea iniţial. Echo Investment int