Avionul electric produs în Franţa. Este unul dintre cele 34 de mari proiecte care ar contribui la reindustrializarea Franţei, prezentat de ministrul însărcinat cu redresarea economiei franceze, Arnaud Montebourg, preşedintelui Francois Hollande.
Proiectul, de care se va ocupa compania transnaţională EADS, în parteneriat cu nemţii de la Siemens, vizează conceperea unui avion Airbus cu o capacitate de 90-100 de locuri, destinat curselor regionale, care va beneficia de un sistem de propulsie hibridă. Dead-line: Anul 2030, când noul avion va trebui să zboare pentru prima dată, scrie La Tribune.
Sistemul hibrid presupune o turbină care să funcţioneze cu biocombustibili, alături de mai multe baterii litiu-ion. Propulsia ar urma să fie asigurată de şase motoare electrice.
EADS a semnat deja un memorandum de colaborare cu Siemens pentru a-şi uni eforturile în domeniul cercetării referitoare la propulsia hibridă pentru elicoptere sau pentru avioanele de matri dimensiuni.
Înainte de a demara acest proiect, cei de la EADS “îşi fac mâna” construind avioane cu propulsie electrică de dimensiuni mici. În această vară, compania a prezentat E-fan, un prototip de avion-şcoală cu propulsie electrică, alimentat de baterii litiu-ion. Avionul are doar 9,5 metri, şi poate efectula zboruri de 30 de minute-o oră. Costurile de zbor ar fi cu 50% mai mici decât ale unui avion clasic de aceleaşi dimensiuni, spun cei de la EADS.
Pe lângă economiile de energie sau costurile de întreţinere mai reduse, un astfel de avion ar permite industriei aviatice să se supună condiţiilor de mediu ale reglementarilor, din ce în ce mai dure. Astfel, până în 2050, emisiile de oxizi de azot trebuie să fie cu 90% mai mici decât cele din 2000, gazele cu efect de seră cu 75%, iar nivelul zgomotului trebuie redus cu 65%.
La ora actuală, americanii sunt în faţa europenilor în ceea ce p