Asistăm zilele acestea la reluarea demersurilor de desfiinţare a unei şcoli în Târgu-Mureş. Asta după ce în urmă cu doi ani de zile administraţia locală vindea atelierele Liceului Electromureş, desfiinţând mai apoi specialităţi școlare ce nu-şi mai puteau desfăşura activitatea în lipsa bazei materiale!
Niciodată în istoria acestui oraş nu s-au întâmplat lucruri atât de grave precum vânzarea imobilelor şcolare, închiderea unităţilor de învățământ, abandonarea plăţilor la bursele şcolare, diminuarea cheltuielilor materiale, etc., care constituie atentate directe la valorile în care ar trebui să credem cu toţii şi să le apărăm deopotrivă. Nici o administraţie nu şi-a permis să dispreţuiască şi să înjosească şcoala, aşa cum se întâmplă azi la Târgu-Mureş. Desigur, cei care iau astfel de decizii, sunt cei care ar trebui să ştie mai bine decât oricine ce înseamnă cuvintele lui Victor Hugo: ,,Cel ce deschide o şcoală, închide o temniţă”.
Asistăm la o agresiune continuă şi fără precedent la adresa cadrelor didactice, la o veritabilă subminare a rolului şcolii în societate, la minimalizarea rolului laboratoarelor de specialitate în procesul de învăţământ, atât în ceea ce priveşte activitatea elevilor, cât şi în ceea ce priveşte activitatea corpului profesoral. A renunţa la cel mai dotat laborator de chimie şi a-l muta la strung este un act de vandalism educaţional!
Se invocă insuficienţa fondurilor şi numărul redus de elevi, situaţie valabilă în cazul a cel puţin 20 şcoli din oraş. De asemenea, se invocă lipsa spaţiilor de învăţământ la şcolile ce-şi desfăşoară activitatea în imobile retrocedate. Normal ar fi ca atunci când două școli nu au numărul minim de elevi, cele două școli să fie reunite într-un singur imobil și să își continue activitatea în profilul şi personalitatea juridică distinctă, nu să fie efectiv desființate.
Cu toate acestea, nu se p