Wall-Street.ro a discutat cu el despre advertising-ul online, tendinte in jurnalism si nu numai, afland si ponturi pentru IMM-urile ce incearca sa realizeze campanii pe Internet.
Wall-Street.ro: Care va fi urmatorul “mare lucru” in digital advertising?
Jeremy Hine: Este greu sa pui degetul pe ceva intrucat totul se misca foarte repede. Un lucru se va intampla – si are loc si in prezent de altfel, si anume schimbarea mentalitatii si comunicarii advertiserilor fata de consumator. Unii inca actioneaza ca media traditionala, incercand sa “impinga” mesajul, asteptandu-se ca audienta online sa stea cu bratele deschise si sa-l primeasca.
W-S.ro: Mai exista astfel de advertiseri chiar si in vestul Europei?
JH: Da, mai sunt unele brand-uri. Pe de alta parte, majoritatea a inteles ca este nevoie de o comunicare mai “usoara”, mai simpla si mai personala. Unele branduri au invatat ca este nevoie de dialog, nu de comunicare ca in TV, unde transmiti ceva si nu te astepti la un raspuns direct.
W-S.ro: In ce mediu se simte bine acest trend?
JH: Cred ca eCommerce-ul este un exemplu bun. Nu mai incerci sa “bagi pe gat” produsul respectiv, ci companiile incearca sa construiasca un dialog – ce ti-ar placea, cand, cum sa fie livrat si asa mai departe. Depinde de categorie, evident.
Atunci cand cineva intra intr-un magazin fizic, automat incepe sa se uite pe rafturi, eventual sa intrebe un vanzator informatii suplimentare, sa probeze. Cheia este sa reusesti sa imiti aceeasi experienta pe Internet. Cum este experienta de browsing, cum ii ajuti sa probeze hainele – si aici ajuta uneori realitatea augmentata -, poti vorbi in timp real cu cineva, pe Internet? Deja se intampla si va continua acest trend.
W-S.ro: Numeste-mi un retailer online care iti place.
JH: Nu pot da un nume anume, dar observ din ce in ce mai mult magazinele de haine online