Indignat că cei peste 200 de şoferi ai Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) au intrat în prima zi de şcoală în grevă spontană cerând majorarea salariilor, primarul Radu Mazăre a decis practic desfiinţarea Regiei.
1 /.
Transportul în comun din Constanţa a fost preluat de operatori privaţi
“ S-a umplut capacul, şi-au dat foc la butelie, pentru că ce s-a întâmplat astăzi a fost un şantaj, când oamenii mergeau la şcoală, domnii ne-au şantajat să le creştem salariile la 2000 lei”, a declarat Radu Mazăre în şedinţa extraordinară a Consiliului Local Municipal, convocată de el, după ce transportul în comun a fost paralizat de greviştii de la RATC. El a menţionat că greva este ilegală pentru că “ fiind o societate în pierdere, nu avem voie să creştem salariile, lucru recunoscut şi semnat de ei în contractul colectiv de muncă”. Şi cum “ la mine nu merge cu şantaj”, consilierii locali municipali au votat în unanimitate ca traseele din oraş să fie preluate, imediat, de trei transportatori privaţi, care au propriile trasee şi care îşi vor suplimenta microbuzele şi autobuzele din dotare. Întrebat de EVZ dacă nu se impunea organizarea unei licitaţii pentru preluarea traseelor de către operatorii privaţi, Radu Mazăre a răspuns că “ le-am eliberat avizele de traseu, este o hotărâre votată de Consiliul Local Municipal, în caz de forţă majoră, hai că nu mă bagă nimeni în puşcărie”. Soarta RATC pare pecetluită, primarul spunând că “ nu ne gândim deocamdată la privatizarea Regiei dar ne gândim la modalitatea de privatizare a traseelor, prin licitaţie, aşa cum spune legea, poate inclusiv, dându-le operatorilor privaţi şi nişte autobuze pe traseele respective, cu preţul la bilet în niciun caz mai mare decât acum”.
“RATC este o gaură neagră”
Radu Mazăre nu crede că RATC va mai exista pentru că “ este o gaură neagră, nu se poate să băgăm atâţia bani acolo, sp