Cele patru reprezentaţii ale spectacolului „Tosca“ de Giacomo Puccini, susţinute de soprana Angela Gheorghiu la Opera de Stat din Viena pe 5, 8, 11 şi 15 septembrie, au fost foarte bine primite atât de către public, cât şi de presa austriacă.
Astfel, cotidianul „Die Presse“ titra pe 7 septembrie: „Exact aşa trebuie să fie o «Tosca»“.Toate cele patru spectacole au fost sold out. Alături de soprana română pe scena Operei din Viena au evoluat tenorul Marcello Alvarez şi baritonul Zeljko Lucic, la pupitrul orchestrei vieneze aflându-se dirijorul Marco Armiliato.
„Angela Gheorghiu, Marcelo Alvarez şi Zelkjo Lucic dovedesc că nu trebuie puşi în discuţie clasicii, trebuie doar interpretaţi bine“, scria „Die Presse“.
„Gheorghiu, cu fiecare fibră o divă, orgolioasă, copilăroasă şi fragilă, uşor supărăcioasă, posesivă şi exaltată, joacă o divă care trebuie să aibă toate aceste caracteristici. Nu se lasă iritată de orchestra un pic prea puternică în primul act şi ne arată pe tot parcursul operei ce înseamnă o adevărată primadonna. «Rugăciunea» o cântă cu o linie muzicală cum demult nicio «Tosca» nu a reuşit să o interpreteze. Chiar şi ultimele cuvinte în actul 2 le poate rosti şi cânta în acelaşi timp - un lucru la care eşuau în trecut şi predecesoare prestigioase“, a mai scris „Die Presse“.
Angela Gheorghiu şi Ioan Holender, o relaţie cam deficitară
Pe de altă parte, într-un articol apărut pe 7 septembrie în publicaţia Kurier, se spune că Angela Gheorghiu nu s-a prea înţeles cu Ioan Holender, fost director al Operei de Stat din Viena, însă relaţia sopranei române cu actualul director al instituţiei vieneze, Dominique Meyer, este una foarte bună.
„Şi acesta este un motiv pentru care Angela Gheorghiu apare în stagiunea aceasta de mai multe ori la Staatsoper din Viena. Începutul l-a făcut debutul ei vienez în