Persoanele care isi cauta un loc de munca isi pun la punct o strategie, care se bazeaza in mare parte pe informatii primite de la prieteni, rude sau colegi.
Chiar daca unele sfaturi pot fi intr-adevar de ajutor, exista si lucruri care sunt total gresite, scrie Salary.com.
1. Cautarea online nu este de ajuns
Multi oameni considera ca este suficient daca aplica pe site-urile de specialitate la job-urile pe care si le doresc. Adevarul este ca de obicei cele mai bune oferte nu sunt facute publice. Firmele prefera sa aleaga un om din interior pentru pozitia respectiva sau sa angajeze pe cineva pe baza unei recomandari.
In consecinta, daca iti doresti un anume job, trebuie sa ai o persoana "infiltrata" in companie sau macar pe cineva care munceste in domeniu care sa-ti ofere un pont. In acest sens, ai putea sa iti intrebi toate cunostintele sau sa mergi chiar tu la sediul companiei si sa intrebi daca exista joburi disponibile.
Astfel, vei avea mai multe sanse decat daca aplici online.
2. Nu accepta prima oferta
Desi ofertele de munca sunt putine, iar conditiile economice nu sunt prea prielnice, nu trebuie sa accepti din prima salariul care iti este oferit.
Trebuie sa iei in considerare ce alte beneficii mai primesti, cum este mediul de lucru si daca este un job potrivit pentru tine. In plus, companiile se asteapta sa negociezi, sa stii cum sa te "vinzi" mai bine, de aceea iti propuns la inceput un salariu mai mic decat ar fi dispuse sa iti ofere cu adevarat.
3. Creeaza-ti un grup-tinta de companii
Nu te ajuta prea mult daca aplici peste tot. In schimb, adopta o strategie care are mai multe sanse de succes. Creeaza-ti un grup de companii la care ai vrea sa lucrezi si gandeste-te ce job ai vrea sa ai si abia apoi trimite-le CV-ul tau. Cei de la Resurse Umane i