Wall-Street.ro: Cum s-a vazut impactul crizei economice in cerintele clientilor (alegerea masinilor – pret, model)?
Daniel Ivan: Ca urmare a crizei economice, am observat tendinta de a se fixa mai clar bugetele pe fiecare segment auto (economic / compact / mediu / executiv) si de a se merge pe modele cu mai putine optionale. Clientii sunt mai atenti cu nivelul costurilor de exploatare si s-au diminuat deciziile de achizitie emotionale.
Wall-Street.ro: Cum arata flota FMS, ce modele predomina?
Daniel Ivan: In ceea ce priveste flota FMS inchiriata prin leasing operational, marcile cel mai bine reprezentate sunt Hyundai, Dacia, Renault, VW, Skoda, Opel si Ford. In ultimul an am observat o crestere a cererii pentru autoturisme echipate cu motoare pe benzina, datorata printre altele si reevaluarii (in sensul micsorarii) de catre clienti a rulajelor anuale. Drept urmare, numarul masinilor livrate de FMS in 2013 cu motoare pe benzina l-a depasit, pentru prima data, pe cel al masinilor echipate cu motoare diesel.
Wall-Street.ro: Cum evolueaza interesu pentru serviciul FMS de inchiriere auto pe termen mediu?
Daniel Ivan: Inchirierile pe termen mediu au evoluat pozitiv in principal datorita flexibilitatii pe care acest produs il ofera. Serviciul a fost lansat de FMS in urma cu cinci ani insa in ultimii 2-3 ani a cunoscut o crestere accentuata. De asemenea, asistam la o crestere continua a interesului din partea companiilor fata de serviciul nostru de leasing operational / inchiriere pe termen lung. Fiind o solutie care nu implica blocarea de capital, dar ofera atat dinamism si mobilitate prin simplificarea relatiei cu service-urile auto, asigurarea de back-up car si inlocuirea rapida a masinilor uzate cu altele noi, cat si flexibilitate la stabilirea duratei contractului si a costurilor, inchirierea pe termen lung este alegerea logica pentru compa