Cursurile de la CSEI Roman au debutat pentru cei 60 de copii care și-au petrecut vacanța în școală și câțiva care au revenit din familiile lor.
La fel ca în toate şcolile şi liceele din oraş, şi copiii din Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă din Roman (CSEI) Roman au început, luni, un nou an şcolar. Sălile de clasă şi cadrele didactice au fost pregătite pentru a-şi primi elevii cu braţele deschise. “Fiind o şcoală care are copii din familii cu probleme diferite, începutul de an şcolar nu s-a desfăşurat cu numărul total de elevi înscrişi, deoarece unii dintre aceştia încă nu s-au întors din sânul familiilor. Aşteptăm, pe parcursul zilelor care urmează, să vină toți copiii la cursuri, pentru ca activităţile educaţionale să se poată desfăşura în condiţii normale”, a declarat Benone Damian, directorul Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă din Roman.
La această şcoală învaţă 120 de elevi. Aproximativ 60 dintre aceşti copii au rămas la centru şi pe timpul verii, fie din cauză că familiile lor nu i-au mai primit acasă, fie deoarece nu îşi permiteau să îi ia acasă, din lipsa veniturilor. În acest timp, copiii au avut diverse activităţi educative, au învăţat cântece, au avut program de joacă şi de uitat la televizor şi au participat şi la activităţile gospodăreşti care se desfăşurau în centru, fie la bucătărie, fie în curtea şcolii.
În această unitate de învăţământ lucrează 56 de cadre didactice, unele dintre acestea desfăşurând activităţi cu elevii în timpul după-amiezilor. Și pentru anul şcolar 2013-2014, centrul a pregătit pentru elevii săi activităţi de învăţare, evaluare pentru copiii cu deficienţe grave, severe, profunde sau asociate, psihodiagnoză şi consiliere psihologică, terapia tulburărilor de limbaj, kinetoterapie, terapie psihomotrică, cognitivă (stimulare), socializare, terapie comportamentală şi cu ajutorul muzicii. Misiunea acestui