Şefii din Învăţământ au evaluat sistemul şcolar la toate nivelurile şi susţin că am ajuns la un punct de cotitură. Ei propun o serie de măsuri şi-i invită pe dascăli, părinţi, societatea civilă să se expună la acest subiect.
Un sistem şcolar învechit care generează pierderi anuale de milioane de lei, o programă şcolară prea teoretizată, sute de profesori pensionaţi sau aproape de vârsta de pensionare nemotivaţi, evaluarea îndoielnică a cadrelor didactice, lipsa unui sistem echitabil de retribuirea muncii din sistem sau note artificiale. Este radiografia Educaţiei din Moldova anului 2013.
Şefii din Învăţământ spun că s-a ajuns la un punct critic şi nu mai putea continua astfel. Ministrul Educaţiei Maia Sandu şi adjuncţii săi Igor Grosu şi Liliana Nicolăescu-Onofrei au prezentat vineri Strategia Educaţia 2020, propunând-o spre dezbateri publice. Pe 3 octombrie va fi organizat un forum naţional al cadrelor didactice, la care vor fi discutate toate metehnele din sistem. Se preconizează ca proiectul să fie prezentat Guvernului în formă finală până la sfârşitul lui 2013.
„Au fost identificate problemele din învăţământ în trei direcţii principale: acces insuficient pentru unele categorii de elevi, lipsa de relevanţă a programelor de studii şi slaba calitate a serviciilor educaţionale oferite la toate nivelurile. Strategia propune să facă atractivă profesia de pedagog şi atragerea tinerilor specialişti în şcolile din mediul rural“, a declarat ministrul Maia Sandu. Oficialul s-a gândit şi la salarii mai mari pentru dascăli şi susţine că banii ar urma să vină de pe urma optimizărilor operate.
Nu curriculumul şcolar ne îngreunează viaţa, ci modificările de la începutul fiecărui an.
Diana Arbuz, profesoară de limba română
ACCENT PE ABILITĂŢI DE COMUNICARE ŞI SIMŢUL INIŢIATIVEI
În viziunea şefilor de la Educaţie, peste şapte ani tinerii v