Nava de croazieră Costa Concordia a început să fie repusă pe linia de plutire luni, în jurul prânzului, la două ore de la lansarea operaţiunii, potrivit AFP. Aceasta este una dintre cele mai mari operaţiuni de recuperare a unei epave din istorie.
Pachebotul Costa Concordia a naufragiat pe 13 ianuarie 2012 în apropierea insulei toscane Giglio, în Italia. Naufragiul s-a soldat cu 32 de morţi.
Aproape un metru din cocă, acoperită de rugină, a apărut de sub apă în jurul prânzului. Pentru moment, nava s-a redresat doar cu câteva grade.
Costurile acestei operaţiuni de amploare depăşesc 600 de milioane de euro.
Este pentru prima dată când o astfel de operaţiune este efectuată pe un vas atât de mare şi poziţionat într-un asemenea mod, cu partea dreaptă aşezată pe stânci. Nava Costa Concordia este lungă de aproape 290 de metri şi înaltă cât un imobil de zece etaje.
Prevăzută iniţial la ora locală 6.00 (7.00, ora României), începerea operaţiunii de redresare a pachebotului a fost amânată din cauza unor furtuni violente. Operaţiunea ar putea dura circa 12 ore.
Nava de croazieră Costa Concordia a început să fie repusă pe linia de plutire luni, în jurul prânzului, la două ore de la lansarea operaţiunii, potrivit AFP. Aceasta este una dintre cele mai mari operaţiuni de recuperare a unei epave din istorie.
Pachebotul Costa Concordia a naufragiat pe 13 ianuarie 2012 în apropierea insulei toscane Giglio, în Italia. Naufragiul s-a soldat cu 32 de morţi.
Aproape un metru din cocă, acoperită de rugină, a apărut de sub apă în jurul prânzului. Pentru moment, nava s-a redresat doar cu câteva grade.
Costurile acestei operaţiuni de amploare depăşesc 600 de milioane de euro.
Este pentru prima dată când o astfel de operaţiune este efectuată pe un vas atât de mare şi poziţionat într-un asemenea mod, cu partea dreaptă aşezată pe s